annaomlivet

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

En spännande dag på hunddagiset

Av Anna - 21 mars 2011 17:53

Jag kom in till jobbet ca 8.15 där står min chef och ser otroligt orolig ut

och säger min dotter e jätte sjuk  så jag måste åka i väg...


Ok ingen fara jag fiksar det här sa jag, Och tänkte sammtidigt de här kommer gå bra, de e lite läskigt men jag klarar de :) jag har juh för skjutton haft hand om 40 hundar helt själv :) Klart jag fiksar detta hehe:).


Så va de juh 2 praktikanter där oxå på sin första dag,

en kille på 14 år och en på 18.

Så Chefen åkte i väg och ringer efter 10 min ( du Jenny kommer juh inte idag )

o vi skrattar båda två, då jag satt och väntade på henne :)

Så vi kopplar de gänget som chefen skrivit upp, och tar var sin hund och går.  


Praktikanterna e jätte duktiga, men jag slår omkull presis utanför 

då de är glashalt  hahahaha

där ligger jag på marken o asgarvar och praktikanterna skriker gick de braaaaa.... hahaahhaah


jag tar mig upp och vi knallar vidare

vi går med 3 olika grupper och allt går jätte bra.

Så kommer chefens svärmor och hjälper till,

och sen till lunchen kommer chefen tillbaka för att ta med sig några hundar


Vi äter lunch och jag ger praktikanterna lite uppgifter att göra

om hundarna på dagis

så kl 12:30 tar vi en lite längre runda

Ca 14:30 e vi klara och praktikanterna går hem

hundarna e nöjda och det var de viktigaste :)

jag själv går hem 15:30 då kommer svärmodern och löser av mig


Men de va en mycket lärorik dag känner mig lite stolt faktiskt :)


   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 november 2011 20:46

Hejsan hoppsan har inte skrivit på länge, mycket har hänt Min älskade vovve har blivit så stor, han blir 2 år om 4 månader :0 tiden går så fort kan inte fatta att vi nästan haft honom i snart 2 år!!!!   Och han har blivit en riktig kändishund :...

Av Anna - 8 september 2011 23:09

           

Av Anna - 18 juni 2011 23:05

Vilken underbar dag de va förra helgen. De va våran andra utställning, De va en Inoficiell utställning som gjordes av SHS Sveriges hundkapplöpningssällskap och hölls i Åkersberga Greyhound Park.   Först vann vi BIR, BIG, HD vilket betyder Bäst i ...

Av Anna - 30 maj 2011 09:38

Min första hundutställning   Stockholm International Dog Show i Vallentuna vilken upplevelse vi fick Very Good 2a plats i våran grupp Juniorer och jätte fin kritik för mig va de som att få 1a pris De va en underbar upplevelse. Men jag va supernervö...

Av Anna - 7 maj 2011 16:49

Lite bilder från mitt underbara jobb... Chefen åkte på semester denna vecka och lämmnade över dagiset till mig, allt har gått jätte bra, känns skönt att cehefn litar på mig så mycket :) Hon är den underbaraste chef, vi e så lika på många sätt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards